Zdravje v vrtcu
Naš vrtec je tudi v šolskem letu 2021/2022 sodeloval v nacionalnem programu, pod okriljem Nacionalnega inštituta za javno zdravje (NIJZ), in sicer z namenom promoviranja zdravja in zdravega načina življenja nasploh. Rdeča nit programa za to šolsko leto je bila KREPIM (OBLIKUJEM) SEBE IN SVOJO SKUPNOST.
V začetku šolskega leta nas je obiskala medicinska sestra za preventivo zob, ki je otroke seznanila s pravilnim umivanje zob in pomenom le tega. Vzgojiteljice so to tematiko obravnavale preko različnih zgodbic in slikanic (Ah, ti zobki, Krokodilji zobobol, Mišek Tip pri zobozdravniku …), izdelave plakatov ter didaktičnih iger in pogovora.
V jesenskem času smo načrtovali dejavnosti s področja varnosti v prometu. Otroci so preko različnih didaktičnih in gibalnih iger ter na vsakodnevnih sprehodih spoznavali vlogo pešcev, se učili pravilnega prečkanja ceste in spoznavali osnove cestno-prometnih predpisov.
Posebno pozornost smo tudi v tem šolskem letu namenili gibanju. Otroci so vsakodnevno imeli možnost sodelovati pri različnih gibalnih dejavnostih. Poleg skorajda vsakodnevnih sprehodov in daljših pohodov smo pripravljali različne poligone in gibalne postaje, kjer so imeli otroci priložnost iskanja različnih gibalnih rešitev, izzivov in sodelovanja. Veliko gibalnih dejavnosti se je izvajalo na prostem, v gozdu in na igrišču (vožnja s poganjalčki, skiroji, spretnostna vožnja s kolesi …). Gibanje smo spoznavali preko joge in ga povezovali tudi z umetnostjo, tako smo izvajali različne plesno- in glasbeno-gibalne dejavnosti (bansi), ob uporabi različnih pripomočkov (rutke, trakovi …).
Otrokom smo približevali zdrav način življenja preko vsakodnevnih, priložnostnih in načrtovanih dejavnostih. Tako smo nadaljevali s tradicijo praznovanja rojstnih dni brez slaščic in prigrizkov, le te smo nadomestili s svežim sadjem in v vrtcu pripravljeno sadno kupo. Ob praznovanju smo v ospredje postavili slavljenca ter pričarali njegov dan kot poseben dogodek. Otroke smo navajali na zdravo prehrano preko okušanja različnih (tudi novih) okusov, jim na to temo prebirali različne zgodbice, sadili in sejali zelenjavo ter opazovali rast, pripravljali jedi iz svežega sadja in zelenjave, npr. sadne kupe, smutije, sadna nabodala, zelenjavne juhe in celo sladoled. Preko celega leta smo otroke učili o osebni higieni in jim predstavljali pomembnost toaletne higiene, umivanja rok, brisanja nosu – preko igre z lutkami, pripovedovanjem in branjem zgodb in slikanic, prepevanjem pesmic in demonstracijo. V ta namen nas je tudi spomladi obiskala medicinska sestra.
V sklopu programa smo se poudarjali tudi zdrave, prijateljske medsebojne odnose. Otroci so preko simbolne igre, iger z lutkami in zgodbic, spoznavali pojem prijateljstvo in raziskovali kaj in kdo je prijatelj, zakaj je prijateljstvo pomembno, se učili reševanja problemov, dogovarjanja, razumevanja in sprejemanja različnih mnenj, vedenj in občutij drugih.
Ob koncu šolskega leta smo veliko pozornosti namenili preventivnemu programu Varno s soncem, kjer smo otroke seznanili z osnovami varne zaščite v vročih poletnih dneh in o zaščiti pred sončnimi žarki. Spoznali so pomen uporabe sončne kreme, ustreznost in pomembnost oblačil in pokrival v času pripeke, spodbujali otroke k zadostnemu pitju tekočin in igri v senci.
V projektu je sodelovalo vseh 15 oddelkov našega vrtca. Strokovne delavke so se udeležile dveh spletnih izobraževanj, kjer smo dobile nova znanja in ideje za nadaljnje delo z otroki. Nova znanja in ideje smo otrokom predstavili z različnimi dejavnostmi, delavnicami, obiski zunanjih strokovnih delavcev in z lastnim zgledom.
Zapisala: Ksenija Malkovič