Opredelitev bivanja v naravi
Gre za večdnevno izvajanje dejavnosti vrtca izven kraja bivanja otrok (zimovanje, letovanje, planinski tabori …). Bivanje v naravi pomeni združevanje izvedbenega kurikuluma in storitvene dejavnosti vrtca:
- v trajanju 9 ur dnevno sodi bivanje v naravi v okvir izvedbenega kurikuluma,
- preostali čas dneva pa sodi med storitveno dejavnost vrtca.
Ob odločitvi vrtca, da organizira in izvaja bivanje v naravi, je med načeli predšolske vzgoje potrebno še posebej poudariti načelo enakih možnosti za starše in otroke ob upoštevanju različnosti. To pomeni, da mora imeti vsak otrok možnost vključitve v bivanje v naravi, delo pa je potrebno načrtovati tako, da se upošteva optimalni razvoj vsakega otroka, kot tudi njihove individualne značilnosti. Pomembno je, da se otroke na bivanje v naravi pravočasno pripravi, da vrtec skuša v čim večji meri potrditi (na podlagi poznavanja otroka in z razgovori s starši) domneve, da bo otrok zmogel ločitev od staršev, da bo večdnevno bivanje v naravi zanj prijetna in pozitivna izkušnja.
Otrokom, ki se bivanja v naravi ne bodo udeležili, pa je potrebno zagotoviti enakovredne kakovostne dejavnosti. Da bi se izognili stiskam otrok, ki bi ostali doma in bi se morali vključiti v delo drugih oddelkov oziroma skupine otrok, je potrebno te otroke na združevanje pravočasno pripraviti.
Za predšolske otroke, in sicer stare 5–6 let (letnik 2019) bo organiziran tridnevni tabor v sodelovanju s podjetjem Planet otrok. V letošnjem šolskem letu se načrtuje obiskati Kmetijo Pečovnik v Lučah v začetku aprila 2025.